Túlélni a karantént – 5 Tipp, hogy jól érezd magad akár egyedül is! (X)

Szerző: | 2021. 05. 04. |

A karantén helyzet sokunkra volt negatív hatással. Az elmúlt, lassan több mint egy év kényszerhelyzetében kapcsolatok mentek tönkre, egész vállalkozások szűntek meg és még sorolhatnánk. A szerencsésebb emberek családjuk, vagy barátaik körében tudtak karanténba vonulni. A kevésbé szerencsések azonban egy loft vagy panel lakásban húzták meg magukat a járványhelyzetben. Az izolációban kialakult szorongás többezer embernél jelentkezett az elmúlt időszakban. Ezzel az 5 tippel abban szeretnénk segíteni, hogy mit lehet tenni a szorongás ellen, mivel lehet enyhíteni a bezártság okozta stresszt és hogyan lehet boldogságot csepegtetni mindennapjainkba, a karantén idején is.

1. Karantén-kvíz este a családdal/barátokkal

Az internet elsősorban az információs és kommunikációs csatornánk a minket körülvevő világgal. A folyamatosan beáramló negatív hatások azonban károsak lehetnek ránk, főleg, ha szorongásra és/vagy depresszióra hajlamosak vagyunk. Ezért is érdemes kontrollálni azt, amivel foglalkozunk, hiszen arra, hogy éppen milyen a halálozási ráta nem nagyon tudunk kihatással lenni. Arra viszont, hogy mihez kezdünk magunkkal igen. A rendszeres közös tevékenység például, amit számtalan online platform tesz lehetővé (pl.: Skype, Zoom, Whereby, stb.) tökéletes alkalom arra, hogy szeretteink körében lehessünk. Még akkor is, ha csak virtuálisan tehetjük ezt meg. Szervezhetsz például saját készítésű kvíz estet, vagy éppen film/könyvklubbot is családtagjaiddal és barátaiddal!

2. Számít a lakókörnyezet

Mint említettük az egyedüllét és a bezártság kellemetlen tud lenni, főleg, ha egy kisebb lakásban vagy egyedül. A manapság igen divatos loft lakások, garzon lakások, illetve panel lakások kifejezetten magányosak és nyomasztóak tudnak lenni. Ennek a legjobb ellenszere, ha megpróbálsz egy kis színt vinni a lakásba különböző hangulatos technikákkal. A szobanövények gondozása például szintén egy olyan tevékenység, amit rendszeresen kell végezni. Ezen kívül a levegőt is jobbá teszik, valamint élénk színeikkel a kedveden is javíthatnak!

3. Elfelejtett hobbik

Éreztél már úgy korábban, hogy szívesen elkezdenél valamit, de sosincs rá időd? Most már van! Ha volt egy kedves könyved, amit már évek óta nem olvastál, vagy kedvenc sorozatod, filmed, amit nem volt időd megnézni vagy újranézni, most ezt megteheted! A karantén ezen felül tökéletes alkalom arra is, hogy még el nem kezdett projektjeidet végezhesd, vagy éppen új hobbikba vághass bele! Nincs is annál jobb orvosság a szorongás ellen, mint egy régi érdeklődésedet újra felkelteni! Az új építésű lakások egyik nagy előnye, hogy nem kell őket felújítani, viszont saját kedvedre rendezheted be őket! Ha valamilyen kreatív elfoglaltságot választottál hobbidnak, ez a tökéletes alkalom, hogy alkotásaiddal díszíthesd lakókörnyezeted!

4. Foglalkozz néha csak magaddal!

A családunkkal és barátainkkal való kapcsolattartás természetesen fontos a szorongás leküzdése érdekében. Ezen felül azonban néha jobb mindentől és mindenkitől függetlenül, csak magunkra időt szánni. Egy kis testedzés, akár lakáson belül, akár azon kívül, vagy egy kis meditáció csodákra képes. Főleg, ha a napi rutinod részévé tudod tenni!

5. Karantén konyha

Ha régi álmod, hogy professzionális szakács legyél, vagy csak van pár elfeledett családi recepted, amit ki szeretnél próbálni, eljött az idő! Amikor te szabod meg, hogy mit és mennyit eszel, lehetőséged adódik saját étrendet kialakítani. Ha emellett még különleges recepteket is hajlandó vagy elsajátítani, az csak külön öröm! Az egészséges ételek mellett te magad is egészségesebb lehetsz és a fizikai egészséged bizony hatással lehet a mentális egészségedre is.

Reméljük hasznosnak találtátok ezt a pár tippet és kitartást kívánunk a karantén hátralevő részéhez! Reméljük, hogy már nincs sok hátra!

Szerző

Pszichoforyou

Pin It on Pinterest

Share This