Hallottál már a konceptművészetről és az előadóművészetről – na és a kádművészetről? A fürdőbombák mára a művészi önkifejezés eszközeivé váltak, melyek látványos műsort varázsolnak a kádadba. A Lush társalapítója és termékfeltalálója, Mo Constantine 1989-ben találta fel a fürdőbombát, amely 1990. április 27-én kapta meg a szabadalmat. Ezt a jeles dátumot 2022. április 27-én az első fürdőbomba világnappal ünnepeltük – a fürdőbombák által nyújtott élmény azonban naptól, hónaptól és évszaktól függetlenül üdítően hat a testünkre és a lelkünkre is.
Ugorjunk vissza több mint harminc évvel ezelőttre, a fürdőbomba feltalálásának idejére. A színes, pezsgő golyók a Lush társalapítója és feltalálója, Mo Constantine nevéhez fűződnek, és ha visszatekintünk, egyértelmű, hogy hosszú és izgalmas út vezetett az egyszerű, bőrpuhító kakaóvajjal teli Butterball fürdőbombától a The Experimenter őrületes színkavalkádjáig.
Mikor Mo elkezdett fürdőbombákat készíteni a kerti kisházában, fogalma sem volt róla, milyen hatással lesz a találmánya az emberekre. A fürdőbombák fejlődése ellenére a feltalálók ragaszkodnak az eredeti értékeikhez.
„Sosem használtunk csomagolópapírt vagy tartósítószereket. A termékek mindig pucérak, színesek, elérhetőek és megfizethetőek – és bár milliónyi készül belőlük, továbbra is frissen és kézzel készítjük őket”
– mondja Mo.
A Lush üzletei ugyanezen elvek mentén működnek. A termékek vizuális karaktere határozza meg a boltok külsejét. „A Lush üzleteit eredetileg a ládákkal és dobozokkal teli zöldség-gyümölcs kereskedések mintájára alakítottuk ki. A színes termékek vonzzák a vásárlókat” – mondja Mo.
A fürdőbombák ma is kézzel foghatóak és pucérak, bármely üzletben megtapogathatjuk, megszagolhatjuk, vagy ki is próbálhatjuk őket. Így lesz teljes az élmény.
Az eredeti, régimódi fürdőbombák olyanok, mint a kedvenc pulóverünk: időről időre visszatérünk hozzájuk, ha kényelemre és megbízhatóságra vágyunk.
Ezek a fürdőbombák elsősorban a hatásuk miatt innovatívak: a csodás illóolajok és természetes összetevők gondoskodnak a bőrről.
Mo szeretett volna fényűző élményt varázsolni minden egyes fürdőzésből, anélkül, hogy a végeredmény irritálná az érzékeny bőrt. Így született meg a fürdőbomba ötlete. „Olyan dolgokat szerettem volna a fürdőzés részévé tenni, amelyeket akkoriban senki sem használt: virágszirmokat, gyümölcshéjat, vajakat és illóolajokat. Mind-mind csodás hatással vannak a bőrre” – magyarázza.
A gazdag vajak és olajok remek hatása mellett a színpompás, illatos fürdőbomba különleges hangulatot varázsol a fürdőszobába. Ezt az érzéki utazást nem titkoltan az aromaterápia ihlette.
A nyugtató hatású levendulától a vidám nerolin keresztül a fűszeres tömjénen át a földes muskotályzsályáig és a klasszikus rózsáig minden egyes fürdőbomba tele van kiváló illóolajokkal, amelyek egyszerre ápolják a testet és a lelket.
Húsz évvel azután, hogy a fürdőbomba forradalmasította a fürdést, Jack Constantine feltaláló és digitális igazgató újjáteremtette a termék arculatát. Megjelent a fürdőbombák új generációja, tele élettel és színekkel, ez pedig egy új vizuális kultúra, a kádművészet (Bath Art) megjelenését hozta magával.
„Létrehoztuk a fürdőbombák új generációját. Akárhányszor új terméket készítünk, a hatás a legfőbb szempont, de az érdekesség és az izgalom is fontos” – mondja Jack.
Ezek a fürdőbombák egyszeri és megismételhetetlen vásznak varázsolnak a fürdővízből – mintha egy kortárs installáció jelenne meg a kádban. A jelszó a kísérletezés, a határok feszegetése; a legtöbb közülük meglepetést is tartogat, robbanócukrot vagy hínárból készült lüsztert. A többrétegű fürdőbombák megjelenése is fontos lépés volt – ahogy elpezsegnek, örvénylően színpompás habot hagynak a víz felszínén.
Mikor a fürdőbombák új generációjának művészi hatásairól kérdezzük, Jack így felel: „Ez egy nemzetközi, kollaboratív művészi projekt. A vásárlók elkészítik a saját műveiket, melyekhez a fürdővizet használják vászonként, a fürdőbombát pedig festékként. A kész művet lefényképezik, és megosztják a világgal.”
Persze az új fürdőbombák is csodás hatással vannak a bőrre, de egyúttal olyan látványosságot is kínálnak, ami arra ösztönöz minket, hogy megálljunk egy percre és átadjuk magunkat a pillanatnak.
Az újabb és újabb felfedezések azt mutatják, hogy a feltalálóknak eszük ágában sincs leállni; őrültnél őrültebb ötletekkel állak elő, miközben piszkosul jól érzik magukat. Elképzelni sem lehet, hová vezethet ennyi kreativitás.
You must be logged in to post a comment.