A hatékony munka 5 titka – Végezz el többet 24 óra alatt, mint mások egy hét alatt!

Szerző: | 2016. 05. 12. | Munka&Motiváció | Olvasási idő: 6 perc

Biztos te is ismersz olyan embereket, akik rengeteg dolgot csinálnak: teljes munkaidőben dolgoznak, de közben önkéntes munkát is vállalnak, sikeres blogot vezetnek, és valahogy még élni is marad idejük: bevásárolnak, finomakat főznek, irigylésre méltó párkapcsolatot tartanak fenn, sétáltatják imádott kutyájukat, sőt, még az amatőr félmaratonra is edzenek. Mindig többet végeznek el ugyanannyi idő alatt, mint mi, pedig számukra is 24 órából áll egy nap. Mi a titkuk?

keziras

Suzanne Gelb pszichológus és életmód-tanácsadó az elmúlt 28 évben több száz órát töltött el ilyen típusú emberekkel, és összegyűjtötte azokat a tulajdonságokat, amiket közösnek talált bennük. Kutatásából kiderül, milyen mentalitást kell elsajátítanunk, hogy a hatékonyságnak erre a fokára juthassunk – persze, csak ha szeretnénk.

  1. Teljes koncentráció, osztatlan figyelem

Bármit is csinálsz, szentelj a feladatnak száz százalékos, osztatlan figyelmet! A gyakorlatban ezt nehezebb megvalósítani, mint hinnénk; csinálsz valamit és könnyen azon kaphatod magad, hogy már nem vagy ott: elkalandoztál, nem arra figyelsz, amire kéne. Mit tegyél ilyenkor? Josh Pais, a Committed Impulse alapítója azt tanácsolja, mondd ki hangosan, hogy „Vissza!”, és mintegy varázsütésre ismét ott leszel a jelen pillanatban. Lehet persze, hogy a környezeted furcsán fog nézni rád, de a módszer működik!

  1. Egyszerre csak egy dolgot csinálj!

A multitasking egyre gyakoribb jelensége a modern életnek, pedig az emberi agy nem erre lett megalkotva. Fogadjunk, hogy most is, miközben ezt a cikket olvasod, meg van nyitva az emailed, az Instagram fiókod, a Facebookod, közben egy szuper videót is nézel, de a kedvenc weboldalad legújabb hirdetése is fut éppen a böngésződben. Ezek mind igényt tartanak a figyelmedre, miközben dolgozni is próbálsz.

A multitasking rontja a teljesítményünket. Amikor sok dolgot csinálsz egyszerre, nem tudsz rendesen koncentrálni, több hibát vétesz, és minden feladat tovább tart. Ezért próbálj meg kiiktatni mindent, ami elterelné a figyelmedet, ha teheted, még a mobilodat is kapcsold ki és tedd be a fiókba!

  1. „Kérem, ne zavarjanak!”

Épp belemerültél a munkádba, keményen összpontosítasz és gyorsan haladsz a feladattal, mikor egyszer csak betoppan egy kolléga – „Meg tudnád ezt nézni?” –, kérdezi, és eléd tesz egy papírt. A tevékenységed abban a pillanatban megszakad, figyelmed már el is terelődött. Igaz, csak egyetlen percre, viszont azt a fókuszt elveszíted, és átlagosan 23 percig tart, amíg sikerül újra elmélyedni a munkádban.

Nincs nagyobb gátja a hatékonyságnak, mint az, ha az embert folyton félbeszakítják, ezért érdemes lépéseket tenni annak érdekében, hogy legalább bizonyos időszakokban adottak legyenek a feltételek a zavartalan munkavégzéshez.

Lehet, hogy a saját iroda nem reális lehetőség, de mindenkinek hasznos lehet, ha  legalább heti pár alkalommal bevezetitek a „senki se zavarjon!”-órákat, amikor mindenki nyugodtan dolgozhat a maga feladatán, anélkül, hogy félbeszakítanák. (Arról, hogy vezetőként hogyan tudsz ütőképes csapatot kovácsolni a kollégáidból, itt írtunk bővebben – a szerk.)

  1. Barátkozz hasonlóan produktív emberekkel!

„Ha a környezetedben te vagy a legokosabb, akkor az a hely nem neked való!” – tartja a mondás, ami alapján az már idézett cikk szerzője azt tanácsolja:

vedd magad körül energikus, hatékonyan dolgozó emberekkel, mert így az ő szintjüket fogod alapul venni és megközelíteni, miközben te is inspirálod őket.

Különösen a szakmai életedből távolítsd el azokat, akik lehúznak és /vagy nem töltenek fel energiával! Amikor teheted, válaszd produktív emberek társaságát!

  1. Ne engedd, hogy elborítsanak a negatív érzelmek!

Amikor a negatív érzelmek – frusztráció, düh, csalódás vagy önutálat – átveszik az uralmat feletted, könnyen destruktív pályára kerülhetsz. A felgyülemlett érzelmek előbb vagy utóbb tettekben fognak kifejezésre jutni – arra késztetnek, hogy chipset egyél éjfélkor, vagy megnézz hat részt egymás után a kedvenc sorozatodból. Ahelyett, hogy a határidős munkáddal foglalkoznál, valami olyat fogsz csinálni, ami még több frusztrációhoz, fáradsághoz, vagy akár rosszulléthez vezet.

A produktív emberek jól tudják kezelni az érzelmeiket; legtöbbjüknek van erre valamilyen módszere, ami lehet akár meditáció, akár rendszeres beszélgetés egy életmód-tanácsadóval vagy pszichológussal, akár egy kiadós edzés a közeli fitness teremben. Találd meg azt a módszert, ami legjobban beválik, amitől megkönnyebbültnek és felszabadultnak érzed magad!

Mindeközben azt se felejtsd el, hogy azoknak a produktív embereknek, akiket csodálsz, ugyanúgy vannak hibái, kudarcai és félelmei.

Ha inspirálnak is, akkor se tökéletes akarj lenni, vagy olyan, mint ők. Légy inkább önmagad legjobb változata, olyan, aki minden rendelkezésére álló eszközt megragad, hogy boldoguljon a munkában, az életben és a világban!

Via: The Muse

Fotó: itt

Kérdésed van? Hozzászólnál?

Kommentelj a Pszichoforyou Facebook-oldalán!

SEGÍTS, HOGY MI IS SEGÍTHESSÜNK!

Úgy érzed, ezt a cikked neked írták? Ez nem véletlen! A Pszichoforyou az olvasókról szól, és az olvasóink támogatásával működik. Ha szeretnél még sok hasonló írást olvasni, támogass minket! MEGNÉZEM

Szerző

Pszichoforyou

Pin It on Pinterest

Share This