Ha használod a különféle közösségi oldalakat, biztosan te is észrevetted, hogy jelentős változáson mentek keresztül az elmúlt néhány évben. Egyre több az olyan tartalomgyártó, aki nem válogat az eszközökben, hogy felkeltse a figyelmedet, és kicsikarjon belőled valamiféle reakciót – ha mást nem, akár felháborodást vagy haragot.
Ennek a jelenségnek az egyik legjellemzőbb példája az úgynevezett rage baiting, vagyis amikor valaki szándékosan olyan tartalmat állít elő, ami erőteljes indulatokat vált ki másokból.
A cél az, hogy annyira feldühítsen, hogy kommentelj vagy megoszd a tartalmát, ami által az ő platformja több embert ér majd el és növekszik – a te pszichés jólléted azonban egyre inkább megsínyli az érzelmeidre irányuló manipulációt.
A Pszichoforyou Lélekerősítő Podcast legfrissebb adásában a rage baiting-ről és a közösségi oldalak sajátos működéséről (különösen a figyelmünkért folytatott állandó, kiegyenlítetlen küzdelemről) beszélgettünk. Hallgass ránk!
Tipp: Indítsd el itt, így lezárt képernyővel is hallgathatod az adást!
Az adásban említettük:
Johann Hari Tönkretett figyelem című könyve
Kapcsolódó Pszichoforyou cikkek:
„A harag, ha a megfelelő helyre kerül, gyógyít, nem rombol” – A dühkifejezés spektruma
Szétszórt elmék ‒ A figyelemhiány zavarral élő felnőtt (1. rész)
Készítette: Herendi Kata és Szabó Eszter Judit
Utómunka: Tóth Zsófia
Kérdésed van? Hozzászólnál?
Kommentelj a Pszichoforyou Facebook-oldalán!Úgy érzed, ezt a cikked neked írták? Ez nem véletlen! A Pszichoforyou az olvasókról szól, és az olvasóink támogatásával működik. Ha szeretnél még sok hasonló írást olvasni, támogass minket! MEGNÉZEM