Az élet – például egy stresszes email, vagy egy megváltozott határidő formájában – dobálja nekünk a csavart labdákat. Az, hogy ezeket milyen hatékonysággal kezeljük, és hogyan reagálunk, nagyban függ a reggelünk minőségétől. Az alábbi 4 apró, de hasznos mindful technika pont ezért, nemcsak a reggelünkhöz tehet hozzá sokat.

vgu1rufkt3wn1zyxswar_14672519443_13d8873062_k

  1. Mielőtt reggel kinyitod a szemed…

…szánj egy kis időt arra, hogy megfigyeled a tested. Gondolatban monitorozd magad. Milyen állapotban van a tested, milyen érzések vannak benned? Az elméd nyugodt, csendes vagy épp ellenkezőleg, a gondolataid már a munkán járnak, és össze-vissza cikáznak?

Ha csak fekszel az ágyban, megfigyeled a tested, és a gondolataidat akkor rögtön a nap elején visszajelzést kapsz arról, hogy nyugodt vagy, vagy feszült.

Mi jár a fejedben, ami miatt mérges, feszült lehetsz s ezáltal a tested is az? Mi az, ami nyugalommal tölt el? Ha ezeket a kérdéseket még meg is válaszolod, akkor már sokat tettél annak érdekében, hogy tudatosítsd magadban, milyen konkrét lépéseket kell tenned annak érdekében, hogy kiegyensúlyozottabb és nyugodtabb legyél.

  1. Adj hálát!

Egy irányított, tudatos hálagyakorlat jó módja a nap indításának, mert így az elménk egész nap nyitott és rugalmas marad. Nyiss egy füzetet, ahova reggelente felírsz három dolgot, amiért hálás vagy! Kérdezd meg magadtól, „Miért vagyok/lehetek most hálás az életemben? A válaszok lehetnek egyszerű, apró dolgok, például az, hogy van otthon tej a kávéhoz, vagy hogy volt időd reggelizni, de akár az előző nap történéseire is visszautalhatsz. A hála tudatos gyakorlásáról és annak jótékony hatásairól ebben a cikkünkben bővebben is írtunk. Erről szól az alábbi videó is, amelyet szeretettel ajánlunk a figyelmetekbe:

  1. Légy jelen!

Mikor reggel zuhanyozol, légy a zuhany alatt, légy jelen ott és akkor, ahol vagy, és légy jelen fejben is, ahelyett, hogy a napi problémákon kattogsz. Miközben reggelit csinálsz a családod számára, tudatosítsd magadban, hogy ezáltal gondoskodsz a szeretteidről: meglátod, egészen más így tekinteni erre a feladatra, mintha csak egy kötelező rutinfeladatként, gépiesen kened a kenyered. Így az életedbe és az ételedbe is tudsz szeretetet csempészni, ami mindkettőnek fontos hozzávalója…

Jelen lenni nemcsak reggel, hanem az étkezések alkalmával is nagyon egészséges. A tudatos étkezéshez szükséges Mindful tippekről ebben a cikkünkben bővebben olvashatsz.

  1. Figyeld meg!

Autóval munkába menet használd a piros lámpákat arra, hogy egy rövid időre az érzéseidre és a fejedben kavargó gondolatokra fókuszálsz.  Ne görcsölj rajtuk, csak figyeld meg őket, mintha csak kívülről néznéd a száguldozó autókat, nem pedig a forgalommal együtt haladnál. Légy jelen a forgalomban és légy tisztában a fejedben száguldozó gondolatokkal is.

Hogy oldd a benned lévő feszültséget, tudatosan összegyűjtheted és hallgathatod vezetés közben kedvenc zenéidet, de akár a csendes, nyugodt vezetés is fordulatot hozhat, segíthet elcsendesedni, megnyugodni, fókuszálni. Ez a fajta „kikapcs” nemcsak az autóval közlekedők kiváltsága. Ezt a módszert akkor is alkalmazhatod, ha tömegközlekedési eszközt használsz – például akkor, amikor megáll a busz/metró/villamos. Ha pedig otthonról dolgozol, időzítsd ezt akkora, mielőtt, illetve mialatt bekapcsol a számítógéped.

stocksnap_4vhe7e68oe

Ne feledd, minden nap dönthetsz arról, hogyan reagálsz egy helyzetre, de a változás nem megy egyik napról a másikra. Annak érdekében, hogy napról napra kiegyensúlyozottabb legyél, fontos, hogy rendszeresen gyakorold a fentiekhez hasonló jó gyakorlatokat, mert változni legtöbbször csak kitartó gyakorlással lehet.  Ezért is fontos, hogy minden alkalommal, amikor teszel valamit magadért és a nyugalmadért, ne csak megfigyeld, hanem tudatosítod a gyakorlás pozitív hatásait.

Érdekesnek vagy hasznosnak találtad a cikket? Ha igen, akkor iratkozz fel hírlevelünkre, így biztosan nem maradsz le a legizgalmasabb pszichológiai témájú hírekről, programokról és cikkekről.

Fotó forrás: itt és itt

Szólj hozzá!

Pin It on Pinterest