Biztonságot teremteni az állandó változásban – A reziliencia 10 összetevője

Biztonságot teremteni az állandó változásban – A reziliencia 10 összetevője

Szerző: | 2020. 06. 12. | Lélekerősítő | Olvasási idő: 11 perc

Sokat szenvedett, de már jól van. El sem tudom képzelni, hogyan tud reggel felkelni, és még mosolyogni is. Amiken ő keresztülment, nem kívánnám senkinek. Én már rég feladtam volna. Csodálom az erejét és a kitartását. Az élet többször padlóra küldte, de mindig felkelt. Ha ő mindezt végigcsinálta, nekem egy szavam sem lehet. Ő a példaképem….
bővebben

A döntés szabadsága a magunk bocsánata? – Szabó Magda Az ajtó című regényének üzenetei

A döntés szabadsága a magunk bocsánata? – Szabó Magda Az ajtó című regényének üzenetei

Szerző: | 2020. 06. 11. | Lélekerősítő | Olvasási idő: 8 perc

Az ajtó Szabó Magda talán legismertebb műve, számos nyelvre fordították le, több rangos díjat nyert, Szabó István pedig filmet is készített belőle, a világhírű Helen Mirren főszereplésével. A regény a bizalom, az árulás és az ebből fakadó bűntudat regényeként is értelmezhető, ám a három kifejezés vezérfonala mentén sokkal árnyaltabban jelenik meg a szereplők közötti kapcsolódás…
bővebben

„Akkor vagytok szabadok, ha ismeritek a korlátaitokat” – Lélekerősítő különkiadás Limpár Imrével (7. rész)

„Akkor vagytok szabadok, ha ismeritek a korlátaitokat” – Lélekerősítő különkiadás Limpár Imrével (7. rész)

Szerző: | 2020. 06. 04. | Lélekerősítő | Olvasási idő: 1 perc

„Újraindul az élet!” – mondogatjuk magunknak és egymásnak az utóbbi időben. „Tehát akkor a karantén alatt nem is éltünk? Vagy inkább arról van szó, hogy másként éltünk? Szegezi nekünk a teljesen jogos kérdést Lélekerősítő rovatunk legfrissebb videójában Limpár Imre, tanácsadó szakpszichológus. Állandó szakértőnk mindezek mellett beszél még a hétköznapjainkat uraló fókuszpontról, készen kapott értelmezési keretekről…
bővebben

„Ideje lenne összeszedned magad” – 12 dolog, amit lehetőleg ne mondjunk a másiknak a bajban

„Ideje lenne összeszedned magad” – 12 dolog, amit lehetőleg ne mondjunk a másiknak a bajban

Szerző: | 2020. 06. 01. | Lélekerősítő | Olvasási idő: 13 perc

Miért tudunk könnyen együttérezni, amikor mindannyian benne vagyunk a bajban – és miért nehéz ez mégis? Az empátiáért felelős tükörneuronok olyan idegsejtek az agyunkban, melyek a működésüket tekintve valóban tükörként funkcionálnak. Pusztán egy másik élőlény tevékenységének megfigyelése hasonló agyi aktivitást vált ki a megfigyelő agyában, mint ha ő maga is cselekedne. Ezen működésen alapul az…
bővebben

Gyerek mellett dolgozni, gyerek mellől frontra menni − Anyák hétköznapi kihívásai a karantén idején

Gyerek mellett dolgozni, gyerek mellől frontra menni − Anyák hétköznapi kihívásai a karantén idején

Szerző: | 2020. 05. 30. | Család&Gyerek Lélekerősítő | Olvasási idő: 10 perc

Bár a karanténhelyzet okozta bezártság senkinek sem volt könnyű, az egyik legnagyobb kihívás bizonyára azokat a szülőket érte, akiknek egyszerre kellett a gyerekekről gondoskodni, tanulni, játszani velük, miközben a munkájuk ugyanolyan teljesítményt várt el, mint amikor tárva-nyitva állnak a bölcsődék, óvodák, iskolák kapui. Akadt, aki egész nap home officeolt, miközben igyekezett kézben tartani a gyermeke/gyermekei…
bővebben

„Mindenre van idő”? Inkább semmihez sincs erő… – 4 ok, amiért ennyire fáradtak vagyunk

„Mindenre van idő”? Inkább semmihez sincs erő… – 4 ok, amiért ennyire fáradtak vagyunk

Szerző: | 2020. 05. 22. | Lélekerősítő | Olvasási idő: 10 perc

„Most van idő rá” – harsogta az elmúlt hetekben megannyi, különféle tevékenységre buzdító reklám, poszt és hashtag a tévében és a közösségi médiában. De vajon valóban annyi időnk lett hirtelen, hogy abba a szokásosnál is több dolog belefér? És ha igen, akkor mi lehet az oka, hogy a legtöbben mégsem azt érezzük a jelen helyzetünkben,…
bővebben

Ezért szorongunk a home office-ban – 3 nyomasztó mondat, ami megnehezítheti az otthoni munkát

Ezért szorongunk a home office-ban – 3 nyomasztó mondat, ami megnehezítheti az otthoni munkát

Szerző: | 2020. 05. 21. | Lélekerősítő | Olvasási idő: 8 perc

Jó három évvel ezelőtt, egy szép tavaszi napon – nem sokkal az után, hogy felmondtam a „rendes” munkahelyemen és „szabadúszó üzemmódra” váltottam – bicikliztem a rakparton. Egyik megbeszélésről a másikra tartottam éppen – sütött a nap, simogatott a meleg levegő, szerettem a munkám. Minden feltétel adott volt ahhoz, hogy boldog és elégedett legyek. De nem…
bővebben

„A szívsebész dilemmája” – Lélekerősítő különkiadás Limpár Imrével (6. rész)

„A szívsebész dilemmája” – Lélekerősítő különkiadás Limpár Imrével (6. rész)

Szerző: | 2020. 05. 20. | Lélekerősítő | Olvasási idő: 1 perc

Mire számíthatunk a veszélyhelyzet után? Miért érdemes óvatosan bánni a visszarendeződés szóval? Milyen attitűddel érdemes jelen lenni a munkaerő-piacon? Milyen tanulságokkal szolgálhat az elmúlt időszak a munkáltatók és a munkavállalók szempontjából? Segíthetnek-e ezek a tanulságok átlépni önmagunk árnyékát? Hogy aránylik a testi-lelki-szellemi kimerültségünkhöz a szívsebész dilemmája? Miért fontos, hogy két hónap home office után is…
bővebben

„Elvesztettem a munkám, most mi lesz?” – 5 lépés, ami segíthet az álláskeresésben

„Elvesztettem a munkám, most mi lesz?” – 5 lépés, ami segíthet az álláskeresésben

Szerző: | 2020. 05. 17. | Lélekerősítő | Olvasási idő: 8 perc

A munkahely elvesztése, vagy annak kockázata bármely körülmények között jelentős stresszforrás az életünkben. Pandémia idején a feszültség fokozottan áthatja mindennapjainkat. A koronavírus terjedése nyomán kialakult járványügyi helyzetben az álláskereséssel és elhelyezkedéssel kapcsolatos bizonytalanság csak tovább fokozódik, hiszen nem egyértelmű, hogy a korlátozó intézkedések mikor érnek véget, hogyan alakul a gazdasági helyzet, ennek fényében pedig a…
bővebben

„Nem csak a személyes találkozások hiánya nagyon fájó” – Milyen hatással van a diákokra az elmaradt tanév?

„Nem csak a személyes találkozások hiánya nagyon fájó” – Milyen hatással van a diákokra az elmaradt tanév?

Szerző: | 2020. 05. 16. | Lélekerősítő | Olvasási idő: 11 perc

„Reggeltől estig ülök a gép előtt, csinálom a feladatokat, de nem tanulom meg, általában nem is értem. Szenvedek, fáradt vagyok, pazarlom az időmet és az eszemet.” – írja a távoktatásról a Hintalovon Alapítvány egyik diák munkatársa . Hogyan érinti a tanulókat, hogy megszakadt a hagyományos tanítás? Miképp boldogulnak az online oktatással? Mit lehet kezdeni a…
bővebben

Pin It on Pinterest